کشاورزی

روش قد کشیدن برنج چگونه است؟

قد کشیدن برنج

تمام افرادی که عاشق برنج ایرانی هستند ترجیح می‌دهند برنج هایی را تهیه کنند که خوش پخت، خوش عطر و خوش طعم هستند. یکی از نکات مهمی که برای خرید برنج به آن توجه می‌شود، قد کشیدن دانه‌های برنج هنگام پخت است. بسیاری از برنج‌های ایرانی بعد از پخت خودبه‌خود قد می‌کشند و به اصطلاح ری می‌کنند، اما بعضی از برنج‌ها هستند که نیاز به استفاده از ترفندهای ویژه‌ای دارند. اگر شما هم برای پیدا کردن بهترین روش قد کشیدن برنج در حال جستجو در اینترنت هستید، با ما همراه باشید تا فوت و فن‌های پخت برنج و قد کشیدن آن را به شما معرفی کنیم.

قد کشیدن برنج

 

ترفندهایی برای قد کشیدن برنج

روش قد کشیدن برنج بستگی به انتخاب روش پخت دارد. با توجه به اینکه دو روش کته و آبکش برای پخت برنج استفاده می‌شود، شما باید ابتدا امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک از روش‌ها باعث قد کشیدن برنج می‌شود. بعضی از برنج‌ها اگر به‌صورت آبکش پخته شوند خرد می شوند. بنابراین بهتر است برای پخت این نوع از برنج‌ها از روش کته استفاده شود. بعضی از برنج‌ها نیز هستند که با استفاده از روش دمی یا کته حالت چسبندگی پیدا می‌کنند و به‌خوبی قد نمی‌کشند.

همچنین استفاده از یک قابلمه بزرگ هنگام جوشاندن برنج و ریختن نمک زیاد باعث می‌شود تا برنج‌ها به‌اندازه کافی قد بکشند و ظاهر زیباتری داشته باشند. ترفندهایی نیز وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث قد کشیدن دانه برنج شود و کیفیت آن‌ها هنگام پخت حفظ کند.

 

  • هنگام پخت برنج یک قاشق غذاخوری سرکه یا آب‌لیمو به آب برنج اضافه نمایید. به این صورت برنج بیشتر قد می‌کشد.
  • زمانی که آب برنج در حال جوشیدن است، چند تکه یخ کوچک به آب برنج اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا به برنج شوک وارد شود و بیشتر قد بکشد. پس از اضافه کردن یخ هم باید برنج را آبکش کنید.
  • هنگام جوشیدن برنج داخل آب، یک قاشق ماست و روغن به برنج اضافه کنید. این کار هم باعث قد کشیدن برنج شده و هم‌رنگ برنج را سفیدتر می‌کند و کیفیت پخت آن بهتر می‌شود.
  • استفاده از زاج کوبیده توسط آشپزهای حرفه‌ای یکی از بهترین راهکارها برای قد کشیدن برنج است.
  • بعدازاینکه آب برنج تبخیر شد بهتر است برنج را در وسط قابلمه جمع کنید تا فضای کافی برای قد کشیدن و پخت داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *