آشپزی

آموزش طرز تهیه استامبولی پلو

طرز تهیه استامبولی پلو

سلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز فروشگاه جوانه صدرا، در این مطلب قصد داریم به آموزش طرز تهیه استامبولی پلو بپردازیم. این غذا یک غذای بسیار محبوب است که طرف داران خاص خودش را دارد و طرز تهیه آن هم بسیار آسان است. چنانچه قصد دارید خیلی سریع و آسان طرز تهیه استامبولی پلو را یاد بگیرید پس تا انتهای این آموزش همراه ما باشید. شما عزیزان همچنین میتوانید در صفحه آموزش آشپزی ما، طرز تهیه غذاهای مختلف را به راحتی هر چه تمام تر یاد بگیرید.

برای تهیه استامبولی پلو شما به مواد زیر با مقادیر اشاره شده در مقابلشان نیاز دارید.

مواد اولیه

  • گوشت گوسفندی =>‌ 500 گرم
  • یا مرغ بدون استخوان => 1 کیلوگرم
  • برنج => 600 گرم
  • ماست چکیده شده => 500 گرم
  • روغن => 200 گرم
  • تخم مرغ => 4 عدد
  • زعفران سائیده شده => 1 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل => به مقدار لازم

طرز تهیه

گام های زیر پس از تهیه مواد اولیه، لازم است تا شما یک استامبولی پلو خوشمزه داشته باشید. ما در 7 گام که در زیر میبینید طرز تهیه استامبولی پلو را برای شما شرح داده ایم….

در گام اول ابتدا باید گوشت یا مرغ پخته شده تا در آخر پخت یک لیوان آب داشته باشد.

سپس باید زعفران را در آب داغ حل کنید تا به خوبی رنگ رعفران در جان آب قرار بگیرید.

در گام سوم و پس از آن که زعفران را در آب داغ حل کردید باید نصف آن را با دو عدد تخم مرغ و کمی ماست و نمک و فلفل هم بزنید تا چاشنی غذای شما شکل بگیرد. سعی کنید در اضافه کردن این ادویه جات توجه به خرج دهید مخصوصا اگر تازه کارید تا غذایتان شور و یا بی نمک یا تند نشود☺

حالا به سراغ گام چهارم می رویم، در این گام فقط کافیست گوشت یا مرغ را در آن بگذارید.

گام پنجم را در پیش داریم، در این گام باید برنج را آبکش کرده و ظرف نسوزی را انتخاب کنیم. تخم مرغ، روغن و کمی از ماست را ریخته با دو کفگیر از برنج آبکش شده مخلوط کینم و در ظرفی بریزیم.

در گام بعدی ما که گام ششم و یکی مانده به آخری باشد باید گوشت یا مرغ پخته شده را روی آن قرار داده و بقیه پلو را روی آن بریزید.

در گام آخر که دیگر کار ما در این گام تمام میشود باید کار روبه رو را انجام دهید؛ آب مرغ را با بقیه زعفران، روغن داغ، بقیه ماست مخلوط کرده و روی پلو ریخته و بگذارید تا دم بکشد.

خب کار ما در اینجا تمام شد. شما حالا میتوانید استامبولی پلو خوشمزه خود را درست کنید و از هنر دست خود که همان دسپخت شماست، لذت ببرید. در ضمن به شما پیشنهاد میکنم اگر برنجی برای این غذا میخواهید که هم خوش طعم باشد، هم خوشبو و خوش عطر حتما سری به صفحه خرید برنج ما بزنید تا بهترین برنج مزارع شمال را بتوانید داشته باشید.

در انتها از توجه شما به این مطلب بسیار سپاسگذاریم. همچنین اگر احساس میکنید این مطلب برای دوستان شما میتوانید مفید باشد، از به اشتراک گذاری آن خودداری نکنید و بگذارید آنها هم این غذای لذیذ را برای خود و خانوادشان تهیه کنند😊😉

اگه دوست دارید برای خرید برنج این غذا بهترین برنج رو داشته باشید ما در جوانه صدرا امکان خرید برنج طارم، خرید برنج طارم هاشمی، خرید برنج فجر، خرید برنج صدری، خرید برنج دودی، خرید برنج صدری دمسیاه، خرید برنج گیلان، خرید برنج سرلاشه، خرید برنج فریدونکنار، خرید برنج قهوه‌ای، خرید برنج عنبربو، خرید برنج شیرودی، خرید برنج ندا و انواع برنج دیگه رو میسر کردیم با بهترین کیفیت. پس حتما به این صفحه خرید برنج ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *