متفرقه

تفاوت برنج ایرانی و خارجی چیست؟

تفاوت برنج ایرانی و خارجی

اگر در زمان خرید برنج به خریدار متوجه کنید متوجه می شوید که با وسواس و دقت فراوان برنج موردنظرش را انتخاب می کند، زیرا برنج جزجدایی ناپذیر سفره های ماست پس بهتر است در زمان خرید برنج بخوبی دقت کنیم. برنج های گوناگونی در بازار وجود دارد که بصورت کلی در دو دسته برنج ایرانی و خارجی قرار می گیرند. در ادامه مطالب تفاوت اصلی میان برنج خارجی و ایرانی را بیان می کنیم تا در زمان خرید برنج راحت تر انتخاب کنید.

انواع برنج ایرانی

برنج های ایرانی در دنیا طرفداران زیادی دارد، زیرا از لحاظ کیفیت، عطر و بو، ظاهر و ارزش غذایی بی نظیر است. برنج های ایرانی شامل: برنج طارم، برنج صدری، برنج گرد و برنج پرمحصول می شود. هرکدام از این برنج ها شامل مدل های مختلف دیگری از برنج می شوند که با یکدیگر متفاوتند.

انواع برنج خارجی

برنج های خارجی دارای تنوع اند و از برخی لحاظ ها با برنج ایرانی تفاوت دارند. برنج های خارجی شامل: برنج هندی، برنج پاکستانی، برنج تایلندی و برنج ژاپنی می شود. دانستن ویژگی هر کدام از این برنج ها در زمان پخت و خرید برنج کار را برای ما آسان تر می کند.

تفاوت برنج ایرانی و خارجی

برنج ایرانی جز بهترین برنج هاست. کیفیت، عطر، ارزش غذایی و ظاهر فوق العاده آن باعث شده تا این برنج بسیار پرطرفدار باشد و از لحاظ قیمت نسبت به سایر برنج ها گران تر باشد. نحوه پخت برنج ایرانی از خارجی سخت تر است، زیرا امکان دارد شفته شود.

ظاهر برنج های خارجی مانند هندی و پاکستانی از ایرانی بهتر است چون این برنج ها در قالب تهیه شده و خرد می شوند. همچنین در پایان کار ظاهر برنج خارجی دانه دانه و قدکشیده بوده و حالت شفته ای پیدا نمی کند.

از لحاظ سلامت برنج باید بگوییم برنج های ایرانی سالم ترند. آب مورداستفاده در آبیاری بسیار مهم است و در سلامت ما موثر خواهد بود. برنج های شالیزارهای ایران با آب های پاک و سالم آبیاری می شود، اما گاهی برنج های خارجی با آب های آلوده آبیاری می شود. آبیاری با آب های فاضلاب باعث می شود تا موادمضری چون آرسنیک و سیانید به برنج وارد شود.

نگهداری برنج خارجی برای مدت زمان طولانی امکان پذیر است، زیرا مواد نگهدارنده دارد اما برنج ایرانی فاقد این مواد بوده. درنتیجه بدلیل نبود مواد نگهدارنده در برنج ایرانی، این برنج سالم تر و بهتر است.

تشخیص برنج ایرانی از خارجی

زمان خرید برنج باید تفاوت میان این دو برنج را بدانید واگرنه افراد سودجو، برنج خارجی را به قیمت برنج ایرانی به شما می فروشند. از جمله ویژگی های بارز برنج ایرانی: عطرو طعم فوق العاده، دانه های کوتاه، رنگ سفید، محکم و غیرقابل ریز شدن، سایز یکسان و هماهنگ و امکان کپک زدن در طی چند روز خیس شدن است.

طی صحبت های بالا می توانیم به جرات بگوییم برنج ایرانی از هر لحاظ نسبت به برنج خارجی بهتر است. قیمت بیشتر برنج ایرانی در ازای کیفیت و سلامت بیشتر پرداخت می شود که کاملا قابل قبول بوده. خرید برنج نیاز به اطلاعات زیادی دارد که ما در این مطالب سعی کردیم به شما ارایه دهیم.

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. از شما دعوت می‌کنیم که اگر قصد خرید برنج فجر با بهترین کیفیت را دارید حتما به صفحه مربوط به این محصول در سایت مراجعه کنید تا این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در دستان خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *