کشاورزی

همه چیز درباره برنج طارم

همه چیز درباره برنج طارم

شاید شما هم در زمان خرید برنج، نام برنج طارم را شنیده باشید. این برنج برای نخستین بار در شهر طارم استان زنجان کشت شده است، به همین دلیل نام آن طارم است. این برنج دارای سطح کیفیت و طعم عالی است که در سایر استان ها مانند مازندران نیز کشت می شود. برنج طارم خود نیز ارقام مختلفی دارد، بنام: برنج طارم عطری، صدری، هاشمی، دم سیاه و سنگ طارم.

ظاهر دانه های برنج طارم، استخوانی است و رنگی سفید تا کرمی دارند. عملکرد در هکتار این برنج نسبتا ضعیف است ولی کیفیت بینظیر آن از این موضوع چشم پوشی می کند.برای خرید برنج طارم می توانید به صفحه مربوط به دسته بندی محصولات برنج طارم مراجعه کنید.

فواید برنج طارم

برنج طارم ایرانی دارای خواص فوق العاده ای است که اکثریت افراد تمایل به مصرفش دارند. از جمله ویژگی های بی نظیر این برنج می توان به موارد زیر اشاره نمود:

*منبع خوبی از کربوهیدرات است که انرژی بدن را تامین می کند.

*کلسترول ندارد و وجودش در برنامه غذایی روزانه مضر نخواهد بود.

*دارای ویتامین های مختلفی مانند: ب، دی، کلسیم، تیامین، ریبوفلاوین و آهن است.

*براحتی هضم می شود و به شما احساس سنگینی و کرختی نخواهد داد.

*برنج طارم حاوی نشاسته مقاوم است که در معده هضم نمی شود و وارد روده می شود، این اتفاق سبب عملکرد بهتر باکتری های روده خواهد شد.

*در رفع استرس و مشکلات روحی موثر است.

*در رفع سوء هاضمه و یبوست موثر است.

*یکی از تقویت کننده های عالی برای پوست و مو محسوب می شود.

*به کارکرد بهتر قلب و مغز کمک زیادی می کند.

ویژگی های خوب برنج طارم باعث شده تا در زمان خرید برنج، جز پیشنهادهای عالی باشد.

انواع مختلف برنج طارم

همانطور که گفتیم برنج طارم دارای ارقام مختلفی است که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند. شناخت این ویژگی ها باعث می شود تا در زمان خرید برنج، راحت تر انتخابتان را انجام دهید.

1.برنج طارم هاشمی

این رقم برنج در استان مازندران و در شهرهای فریدون کنار، دابودشت، محمودآباد و سایر روستاها در حال کشت است. بوی فوق العاده قوی و عطر بی نظیر این برنج معروف است. نام دیگر این رقم طارم ندا بوده که دارای قد کوتاه تری نسبت به بقیه برنج هاست. از لحاظ کیفیت پخت برنج طارم هاشمی از برنج هاشمی کمتر است و قیمت نسبتا کمتری نیز دارد.

2.برنج طارم سنگی

اگر قصد خرید برنج طارم را دارید بدون شک به سراغ برنج طارم سنگی بروید. کیفیت و طعم بی نظیر این برج غیرقابل انکار بوده. سایز دانه های این رقم از طارم هاشمی و دم سیاه کوچکتر است. رنگ آن به نباتی متمایل است. افراد محلی این رقم را به نام طارم محلی فریدونکار می شناسند.

3.برنج طارم دم سیاه

این برنج در نواحی استان گلستان کشت می شود که شامل شلتوکی با دم سیاه بوده. رنگ این برنج سفید تا کرم است و برای مجلس ها برنج خوبی محسوب می شود. در میان برنج های طارم این رقم از کیفیت پایین تری نسبت به سایرین برخوردار است.

4.برنج طارم صدری

رقم صدری در شهرهای فومن و شفت کاشته می شود. ظاهر زیبای بلند و قلمی آن باعث شده تا در زمان خرید برنج مورد توجه قرار گیرد. بوی فوق العاده خوبی پس از پخت می دهد و بسیار نرم و خوش خوراک است.درضمن اگر قصد خرید برنج صدری یا قصد خرید برنج فجر را دارید حتما به فروشگاه جوانه صدرا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *