کشاورزی

راه های تشخیص برنج ایرانی از پاکستانی

تشخیص برنج ایرانی از پاکستانی

تشخیص برنج ایرانی از پاکستانی چطور ممکن هست؟ چطور باید تفاوت بین برنج ایرانی و پاکستانی رو متوجه بشیم؟ موقع خرید برنج چطور برنج ایرانی از پاکستانی رو تشخیص بدیم؟؟ این قبیل سوالات شاید برای شما هنگام خرید برنج پیش بیاد. تا انتهای این مطلب همراه جوانه صدرا باشید تا راه های تشخیص برنج ایرانی از پاکستانی رو متوجه بشید.

اگه میخوای می‌تونی pdf این مقاله رو هم به صورت شسته رفته داشته باشی، برای دانلود فایل این مقاله ایملتون رو وارد کنید تا لینک دانلود براتون از طریق ایمیل ارسال بشه.

تنوع برنج های موجود در بازار بالاست که هر کدام محصول خاص یک کشوراند و رنج های قیمتی مختلفی نیز دارند. برنج ایرانی جز بهترین و باکیفیت ترین برنج های دنیاست که از قیمت گران تری نسبت به سایرین برخوردار است. برنج پاکستانی جز برنج های خارجی محسوب می شود که از لحاظ قیمت از برنج ایرانی کمتر است. در زمان خرید برنج باید اطلاعات درستی داشته باشید تا بتوانید برنج ایرانی را از پاکستانی تشخیص دهید. در ادامه مطالب سعی کرده ایم تفاوت این دو مدل برنج را بخوبی بیان کنیم.

تفاوت برنج ایرانی و پاکستانی

برای تشخیص برنج ایرانی از پاکستانی دانستن تفاوت این دو نوع برنج در زمان خرید برنج کمک زیادی به ما خواهد کرد.

بطورکلی می توانیم بگوییم که برنج ایرانی از هر لحاظ نسبت به برنج پاکستانی بهتر است؛ به همین دلیل قیمت آن گران تر نیز می باشد. خاک حاصلخیز شمال کشور باعث شده تا این برنج از لحاظ عطر و بو، طعم، ارزش غذایی، رنگ سفید و… از پاکستانی بهتر باشد.

ظاهر نهایی برنج پاکستانی از برنج ایرانی بهتر بوده، زیرا برنج پاکستانی بخوبی قد می کشد و مجلسی است. این دلیل باعث شده تا نتیجه پخت برنج پاکستانی خوب باشد و اکثریت افراد از این برنج استفاده کنند بویژه آشپزان تازه کار. از جنبه ارزش غذایی و املاح موجود در برنج باید بگوییم که برنج ایرانی نمره 100 را خواهد گرفت. آب موردنیاز جهت آبیاری در زمین های خارجی گاهی اوقات فاضلاب بوده. این فاضلاب می تواند مواد شمیایی را به برنج منتقل کند که برای سلامت انسان زیان آور است. طعم و بوی خوش برنج ایرانی زبانزد است. بطوری که اگر شما برنج ایرانی را بپزید، بوی آن تمام خانه را می گیرد، این در حالیست که برنج پاکستانی طعم بسیار لذیذی نداشته و بوی خیلی عطری هنگام پخت از خود نمی دهد.

برنج های ایرانی دارای رنگی سفید تا شیری اند. زمان خرید برنج براحتی متوجه تفاوت رنگ برنج های ایرانی و پاکستانی می شوید.

یکی دیگر از تفاوت های این دو برنج که هنگام خرید برنج باید مدنظر داشته باشید، مدت زمان نگهداری از آن هاست. برنج ایرانی را نمی توان طولانی مدت انبار کرد، درحالی که برنج پاکستانی بدلیل داشتن مواد نگهدارنده تا مدتها سالم باقی می ماند. وجود این مواد نگهدارنده روی برنج باعث می شود تا درصد سلامت آن کاهش پیدا کند.

خرید برنج از نوع ایرانی ارحجیت دارد تا پاکستانی، زیرا طعم خوب و خاص این برنج با ذائقه ما ایرانیان هم خوانی بیشتری دارد.

دیگر تفاوت میان این دو برنج که در زمان خرید برنج قابل مشاهده است، چرب بودن برنج است. برنج ایرانی تازه مقداری حالت چرب دارد و خشک نیست. برای اینکار می توانید کمی برنج را کف دو دست بمالید و چربی نامحسوس آن را حس کنید.

در طی مطالب بالا سعی کردیم تفاوت برنج ایرانی و پاکستانی را بخوبی برای شما عزیزان روشن سازیم تا راه تشخیص برنج ایرنی از پاکستانی را متوجه شوید. قیمت برنج ایرانی بدلیل کیفیت بی نظیرش بیشتر از پاکستانی هاست که با توجه به ویژگی هایش قابل قبول است. در زمان خرید برنج این تفاوت ها را مدنظر بگیرید تا بهترین خرید را داشته باشید.

ممنون که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید. درضمن به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید برنج فریدونکنار با بهترین کیفیت دارید به صفحه مربوطه به این محصولات در فروشگاه جوانه صدرا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *