ترفند

فرق برنج ندا و فجر، برنج ندا چه تفاوتی با فجر دارد؟

فرق برنج ندا و فجر در چیست؟

برنج ندا و برنج فجر، دو نام شناخته شده و صد البته بسیار محبوب در بازار برنج کشور هستند. هر دو نوع برنج از خواص زیادی برخوردار بوده و عطر و طعمی فوق العاده دارند. این موضوع باعث شده انتخاب بین یکی از این دو محصول، برای مصرف کنندگان سخت باشد. از همین رو ما در این مطلب تصمیم داریم به بررسی فرق برنج ندا و فجر بپردازیم. همراه ما باشید!

معرفی برنج ندا

اجازه دهید قبل از هرچیزی، با معرفی هرکدام از این دو محصول شروع کنیم. برنج ندا یک نوع برنج ایرانی خوش پخت و خوش طعم است که در اراضی شالیزاری استان مازندران کشت می شود. این برنج، دانه های سفید، شفاف و شیشه ای مانندی داشته و کمی توپُر است. این برعکس بسیاری از برنج های ایرانی، عطر چندانی ندارد.

برج ندا پس از پخت به خوبی نرم شده  و قد می کشد. کارشناسان تغذیه ارزش غذایی این برنج را در حد متوسط اعلام می کنند.

 

معرفی برنج فجر

برنج فجر یکی دیگر از برنج های محبوب و پرمصرف در داخل کشور است. این رقم از برنج ایرانی هم در استان مازندران کشت می شود. طعم برنج فجر بسیار مطلوب بوده و کمی هم عطر دارد. رنگ این برنج، سفید مات است و دانه های آن پس از پخت، به خوبی قد می کشند.

بررسی فرق برنج ندا و فجر

همانطور که متوجه شدید، هم برنج ندا و هم برنج فجر، از ارقام برنج های ایرانی خوش طعم بوده و خواص زیادی دارند. اگر می خواهید بین این دو نوع برنج یکی را انتخاب کنید، باید به خوبی آن ها را از جهات مختلف با هم مقایسه نمایید. برای راحتی کار شما، در اینجا به مقایسه ویژگی های این دو برنج و فرق برنج ندا و فجر می پردازیم.

شکل و اندازه برنج ندا و فجر

برنج ندا از دانه هایی گرد و نسبتاً کوچک برخوردار است؛ اما برنج فجر دانه هایی بلندتر و درشت تر دارد. از همین رو شما می توانید برنج فجر را برای آشپزی های عمومی و خانگی مورد استفاده قرار دهید. این در حالی است که برنج ندا، برای تهیه غذاهای خاصی استفاده می شود.

فرق برنج ندا و فجر از نظر عطر و طعم

همانطور که در بخش های قبلی هم گفتیم، برنج ندا کاملا بدون عطر است اما برنج فجر، عطر ملایمی دارد. البته در کل باید گفت که هیچکدام از این دو نوع برنج، در دسته برنج های معطر قرار نمی گیرند. از نظر طعم هم هر دو نوع برنج، دارای طعم مطبوع و دلپذیری هستند و می توانند رضایت شما را جلب کنند. البته اینطور که مشخص است، برنج فجر نسبت به ندا طعم قوی تری دارد.

تفاوت قیمت برنج ندا و برنج فجر

بدون شک یکی از اصلی ترین مواردی که خریداران برای انتخاب این دو برنج به آن توجه دارند، فاکتور قیمت است. در این خصوص باید بگوییم که برنج ندا، از قیمت بالاتری نسبت به برنج فجر برخوردار می باشد. علت این موضوع، کیفیت بالاتر این نوع برنج نسبت به برنج فجر است.

البته این نکته را هم فراموش نکنید که دسترسی به برنج فجر برای شما راحتتر خواهد بود. چرا که این برنج، به صورت جزیی و عمده در انواع خار و بار فروشی ها و خرده فروشی ها یافت می شود. اما برای خرید برنج ندا لازم است که به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

نتیجه گیری نهایی؛ بالاخره برنج فجر بخریم یا ندا؟

در این مطلب سعی کردیم در مورد فرق برنج ندا و فجر با شما عزیزان صحبت کنیم. همانطور که متوجه شدید، هم برنج ندا و هم برنج فجر، جزو انواع برنج های ایرانی پرخاصیت هستند و می توانند زینت بخش سفره های شما باشند. البته برنج ندا از قیمت بالاتری برخوردار است و خرید آن برای مصارف بالا یا سرو کردن در رستوران ها، صرفه اقتصادی چندانی ندارد. اما این برنج از کیفیت بهتری برخوردار است.

بنابراین اگر برای مصرف خانگی خود به دنبال یک برنج خوش طعم می گردید، می توانید این رقم را انتخاب کنید. در غیر اینصورت اگر میزان مصرف شما بسیار بالاست، برنج فجر می تواند انتخاب بهتری باشد. علاوه بر این موارد، برنج فجر پخت راحت تری دارد و می تواند گزینه مناسبی برای مهمانی های شما به شمار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *