بهترین برنج ایران را به صورت عمده می خواهید؟

جوانه صدرا به عنوان یکی از معتبرترین برند های فروش برنج اصیل ایرانی در ایران، آماده است که بهترین برنج ایرانی را به صورت عمده به مشتریان عزیزش ارائه دهد.

شما دوست عزیز می‌توانید با خرید عمده برنج اصیل ایرانی از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

خرید برنج عمده در جوانه صدرا می‌تواند برای شما یک فرصت مناسب به حساب بیاید تا برنجی اصیل و باکیفیت را از قلب پایتخت برنج ایران یعنی فریدونکنار به دست بیاورید.

شما عزیزان دل و کاربران عزیز وبسایت جوانه صدرا، شرکت ها، ارگان های دولتی و خصوصی، تالار‌ها، هتل‌ها، کترینگ ها، رستوران ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانید برای تامین برنج درجه یک خود به صورت عمده روی ما حساب کنید. 

آیا آماده شروع یک همکاری جذاب هستید، پس منتظر تماس شما هستیم. شما عزیزان جان می‌توانید از طریق شماره تماس های زیر با فروشگاه جوانه صدرا در ارتباط باشید.

شماره تماس دفتر فروشگاه: 01135654047

شماره تماس 24 ساعته: 09013750928

خرید برنج سرلاشه
دوستان عزیز، شما همچنین می‌توانید از طریق فرم زیر درخواست سفارش عمده خود را ثبت کنید. ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت🌹
لطفاً یک مقدار از 100 تا 5000 وارد نمایید.

برای خرید برنج عمده شما می‌توانید انتخاب خود را از میان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع برنج ایرانی از جمله برنج طارم، برنج صدری، برنج پرمحصول و برنج گرده انجام دهید.

 

در ادامه با جوانه صدرا همراه باشید تا برای خرید برنج عمده انواع برنج ایرانی را به شما معرفی کنیم.

 

انواع برنج ایرانی

برنج یکی از غلات بسیار مهم و پرمصرف در تمام دنیا و به خصوص در ایران به شمار می‌آید. بخش عمده‌ای از غذای ما ایرانی‌ها به خصوص وعده‌های اصلی شامل برنج می‌شود. امروزه فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که به عرضه برنج عمده می‌پردازند. بیشترین محصول برنج ایران مربوط به شمال کشور می‌شود. کشت برنج در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان و گلستان با توجه به آب و هوای مرطوبی که دارند بیشتر از سایر نقاط کشور است.

البته شهرهایی مانند زنجان، اصفهان، خوزستان و میانه نیز به کشت و تامین برنج می‌پردازند. از این رو با مراجعه به بازار با انواع برنج ایرانی مواجه خواهیم بود که هر یک از کیفیت و ویژگی‌های خاصی برخوردارند. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع برنج ایرانی به بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک نیز بپردازیم. این امر به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری برنج با کیفیت و متناسب با ذائقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

ارقام برنج عمده ایرانی

برنج ایرانی را می توان از نظر کلی به چهار بخش اصلی به شرح ذیل تقسیم بندی کرد.

  • برنج طارم
  • برنج صدری
  • برنج گرده
  • برنج پرمحصول

انواع  برنج ایرانی با توجه به ویژگی‌های ظاهری

انواع برنج ایرانی از ویژگی‌های ظاهری متفاوتی برخوردار هستند. در زمان خرید برنج عمده توجه به این ویژگی‌ها بسیار مهم خواهد بود.

  • برنج‌ دانه بلند طولی ۳ تا ۴ برابر عرض خود را دارد که بعد از پخت نیز این میزان افزایش پیدا می‌کند و در اصطلاح به آن برنج مجلسی نیز می‌گویند.
  • برنج دانه متوسط در مقایسه با برنج دانه بلند مقداری کوتاه‌تر است.
  • برنج نیم دانه نیز در فرایند عملیات برداشت و بوجاری شکسته شده و به صورت نیم دانه در می‌آید.

انواع برنج ایرانی با توجه به محل کشت

همانطور که اشاره شد برنج از جمله غلاتی است که در شهرهای مختلف ایران کشت می‌شود. تفاوت آب و هوا و شرایط کشت محصول باعث شده است تا برنج هر منطقه از نظر طعم و عطر با یکدیگر متفاوت باشند. در ادامه انواع برنج داخلی بر اساس منطقه‌ای که در آن کشت و برداشت می‌شوند  را معرفی می‌کنیم.

برنج شمال کشور شامل:

  • برنج طارم
  • برنج هاشمی
  • برنج صدری
  • برنج شیرودی
  • برنج علی کاظمی
  • برنج فجر
  • برنج ندا
  • کشت دوم

برنج جنوب کشور شامل:

  • برنج عنبر بو
  • برنج چمپا

برنج دیگر نواحی کشور شامل:

  • برنج کلات
  • برنج طارم زنجان
  • برنج میانه
  • برنج درود و بروجرد
  • برنج سرخه لنجان
  • برنج گرده لنجان
  • برنج قهوه‌ ای

 

معرفی کامل برنج طارم و انواع آن برای سفارش برنج عمده

برنج طارم در میان برنج‌های مختلف ایرانی از کیفیت و عطر و بوی بی‌نظیری برخوردار است؛ به طوری که هرساله حجم گسترده‌ای از این محصول پرتقاضا به خارج از کشور از جمله کشورهای خاورمیانه صادر می‌گردد. هرچند که اولین کشت این برنج در زنجان صورت گرفت، اما امروزه برنج عمده طارم از شمال کشور تامین می‌گردد. طارم ظاهری استخوانی داشته و رنگ این برنج سفید متمایل به کرم است. این محصول دانه بلند بوده و همچنین بعد از پخت به اصطلاح ری کرده و مقدار آن افزایش می‌یابد.

برنج طارم تنها یک رقم برنج نبوده و دارای تقریباً ۱۳ گونه مختلف است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

برنج طارم هاشمی

با توجه به اینکه ساقه‌های این برنج بسیار شکننده بوده، در زمان کاشت بذر دو برنج طارم و هاشمی را در کنار هم قرار می‌دهند تا در برابر عوامل محیطی مانند باد محفوظ بماند. این برنج پرفروش و بسیار محبوب اغلب در فریدون کنار واقع در استان مازندران کشت می‌شود.

برنج طارم عطری

طارم عطری با توجه به عطر و بوی فراوانی که دارد به این نام معروف شده است. برنج فوق در مازندران کشت شده و در اغلب مواقع آفتی ندارد. اما با توجه به محصول دهی بسیار پایین، کشت آن توسط برنجکاران چندان محبوبیتی ندارد.

برنج طارم صدری

طارم صدری از جمله برنج‌های بسیار خوش پخت و خوش عطر به شمار آمده و به همین دلیل جزو برنج‌های گران قیمت ایرانی است. این برنج در استان مازندران و همچنین شهرهای شفت و فومن کشت می‌شود. اغلب مراکز معتبر فروش برنج عمده این محصول را به صورت یکدست و در بسته‌ بندی مناسبی عرضه می‌کنند.

برنج طارم دم سیاه

یکی از برنج‌های مرغوب و بسیار مشهور را می‌توان به برنج طارم گیلان نسبت داد. برنج دم سیاه از نظر پخت و کیفیت همانند برنج هاشمی است.

برنج طارم سنگی یا استخوانی

طارم استخوانی از برنج‌های بسیار خوشمزه، ارگانیک و خوش پخت محسوب شده که کشت آن اغلب در شهرهای فریدون کنار، بابلسر، بابل و جویبار صورت می‌گیرد.

 

 

برنج طارم محلی

طارم محلی اغلب در فریدون کنار و زنجان کشت و برداشت می‌شود. برنج فوق دانه بلند بوده و از عطری معمولی برخوردار است.

برنج طارم دیلمانی

این برنج در میان سایر برنج‌های طارم دارای عطر بیشتری بوده اما به واسطه محصول دهی پایین کشت آن  بسیار محدود است.

برنج طارم اهلمی

این برنج از جدیدترین گونه‌های طارم محسوب شده که بیشتر در استان‌های اصفهان، لرستان، فارس و خوزستان کشت می‌شود.

برنج طارم رشتی

در ابتدا شاید تصور شود که طارم رشتی متعلق به شهر رشت بوده، در صورتی که کشت این برنج در فریدون کنار انجام می‌شود. این برنج از ظاهری کشیده و قلمی برخوردار بوده و همانند طارم هاشمی بسیار معطر است. برای سفارش برنج عمده از این قلم بهتر است به مراکز با سابقه و معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید.

برنج موسی طارم

برنج موسی طارم در بابل و همچنین برخی شهرهای گیلان کشت می‌شود. بعد از پخت قد این برنج تا ۱۳ میلیمتر نیز رسیده و از این جهت بسیار با برکت است.

برنج طارم امیری

از گونه‌های پرمحصول طارم می‌توان به برنج طارم امیری اشاره کرد که عطری معمولی و ظاهری کشیده دارد.

برنج طارم کشت دوم

این برنج نیز در شهر فریدون کنار کشت شده و در مقایسه با برنج کشت اول عطر بیشتر، اما محصول‌دهی کمتری دارد.

برنج طارم روشن

طارم روشن جدیدترین برنج ایرانی به شمار آمده که در نتیجه تحقیقات محققان کشورمان به منظور تولید برنجی پرمحصول و کم آفت با کیفیت و عطر قابل قبول بدست آمده است.

معرفی کامل برنج صدری و انواع آن

اغلب برنج‌های ایرانی خوش طعم و خوشپخت هستند، اما برنج صدری بدون شک از پرطرفدارترین آنها محسوب می‌شود. این برنج تمام ویژگی‌های یک برنج مجلسی را دارا بوده و همین امر باعث افزایش سطح تقاضا برای این محصول گردیده است. خریداران برنج عمده می‌توانند این محصول پرفروش را از مراکز اصلی به صورت مستقیم و بدون واسطه سفارش دهند.

طول دانه برنج صدری در حالت خام به طور معمول ۷ میلی‌متر بوده که بعد از پخت به بیش از ۱۳ میلی‌متر می‌رسد. رنگ دانه‌های آن سفید نزدیک به کرم بوده و از جنس گچی و سفت برخوردار است. کشت این محصول در شرق گیلان، نواحی مرکزی و همچنین استان گلستان و مازندران صورت می‌گیرد. در ادامه به معرفی ارقام مختلف برنج صدری می‌پردازیم.

برنج صدری هاشمی

این برنج در میان سایر گونه‌های برنج صدری بلندترین دانه را داشته و از نظر عطر و طعم نیز در جایگاه بالایی قرار دارد. همچنین مقاومت این گونه برنج در مقابل آفات جانوری و گیاهی بسیار بالا بوده و نیاز کمتری به کود و سموم شیمیایی دارد.

برنج صدری علی کاظمی

برنج صدری علی کاظمی از عطری فوق العاده برخوردار بوده و همچنین طعمی بسیار دلپذیر دارد. این برنج قد کوتاه‌تری نسبت به سایر گونه‌های صدری داشته و اغلب در مناطق غربی گیلان در شهرهایی مانند فومن و صومعه سرا کشت می‌شود. با توجه به کیفیت بسیار بالای این برنج، اغلب سفارشات برنج عمده مربوط به برنج صدری و ارقام مختلف آن است.

برنج صدری حسن سرائی

برنج صدری حسن سرائی در استان مازندران و گیلان کشت شده که با توجه به منطقه کشت دارای کیفیت و ویژگی‌های ظاهری مختلفی است. از نظر طعم نیز بسیار شبیه به برنج طارم بوده و بعد از پخت، قد آن بسیار بلند شده و از ری مناسبی برخوردار است.

برنج صدری سالاری

برنج سالاری در شهرهای لاهیجان و آستانه اشرفیه گیلان کشت شده و دارای عطر و طعم معمولی است.

برنج صدری دم سیاه

این محصول دارای شلتوکی با دم سیاه رنگ بوده و نامگذاری آن نیز به همین جهت است. کشت برنج دم سیاه منحصر به استان گیلان و شهرهای آستانه اشرفیه و لاهیجان است. این برنج زود پخت بوده و بعد از پخت نیز بسیار کشیده شده و از ری مناسبی برخوردار است.  طعم دلپذیر و عطر فوق العاده برنج صدری دم سیاه آن را تبدیل به یکی از برنج‌های ایرانی پرفروش در بازار کرده است.

دیگر ارقام برنج صدری عبارتند از:

  • برنج صدری دم زرد
  • برنج صدری دم سفید
  • برنج صدری دم سرخ
  • برنج صدری شاه پسند

 

برنج پرمحصول و انواع آن

برنج پرمحصول که در گروهبندی اصلی انواع برنج ایرانی قرار گرفته، در نتیجه تحقیقات و اصلاحات انجام شده بر روی برنج‌های محلی به دست آمده است. اصلاح ژنتیکی برنج معمولاً بر روی بذر آن صورت گرفته و باعث محصول دهی بیشتر برنج در مقایسه با برنج‌های محلی می‌گردد. برنج‌های پرمحصول اغلب دانه بلند بوده، اما از عطر کمتری در نسبت به برنج‌های محلی برخوردارند و بر همین اساس نیز قیمت ارزان تری دارند. برنج عمده بازار که از فروش بالایی برخوردار است به برنج‌های پرمحصول اختصاص دارد. مهمترین ارقام برنج پرمحصول عبارتند از:

  • برنج شیرودی
  • برنج ندا
  • برنج فجر

برنج شیرودی

این برنج از ترکیب بذر ۲ گونه طارم دیلمان و برنج خزر به دست آمده است. کشت این برنج در شمال کشور از جمله استان گیلان انجام می‌شود. دانه‌های این گونه برنج بلند، صاف، صیقلی و دارای ظاهری استخوانی است. قیمت مناسب به همراه عطر و طعم خوب، این برنج را در لیست پر مصرف‌ترین برنج‌های ایرانی قرار داده است.

برنج ندا

جالب است که بدانید برنج ندا از ترکیب بذر سه برنج حسن سرایی، سنگ طارم و آمل-۳ و به عمل آمده است. این رقم برنج طعم و عطر مطلوبی داشته اما بازدهی آن در مقایسه با برنج شیرودی کمتر است.

برنج فجر

این محصول از ارقام برنج میان رس محسوب شده، چرا که دوره رشد آن از بذر پاشی تا زمان برداشت تنها ۱۳۰ روز طول می‌کشد. دانه خام این برنج طولی برابر با ۸ میلی‌متر داشته که بعد از پخت به بیش از ۱۰ میلی‌متر می‌رسد. عطر مناسب و کیفیت پخت بالای این برنج باعث شده تا بسیاری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها برای تهیه پلو از آن استفاده کنند.

معرفی برنج گرده و انواع آن

برنج گرده همانطور که از نامش پیداست از دانه‌هایی کوتاه و گرد برخوردار بوده و در دسته برنج‌های دانه بلند قرار نمی‌گیرد. انواع برنج گرد دارای عطر و طعم بی‌نظیری هستند، اما به دلیل متوسط و کوتاه بودن دانه‌های آن برای استفاده در مجالس چندان مناسب نیستند. خرید برنج عمده گرده نیز با توجه به قیمت مناسب و کیفیت بالای آن با تقاضای بالایی در بازار روبرو است.

مهمترین ارقام برنج گرده عبارتند از:

  • برنج چمپا
  • برنج عنبربو
  • برنج لنجان

برنج چمپا

برنج چمپا اغلب در جنوب کشور، به خصوص در استان خوزستان کشت می‌شود. دانه‌های این رقم از برنج کوتاه و گرد بوده، اما از نظر عطر و بو در سطح کیفی بالایی قرار دارد. علاوه بر خوزستان برنج چمپا در سایر استان‌ها مانند خراسان رضوی، ایلام و اصفهان نیز کشت می‌شود.

برنج عنبربو

برنج عنبر بو با توجه به عطر فراوانی که دارد به این نام معروف گردیده است. این برنج دارای طبع گرمی بوده و از خواص بی‌شماری مانند کاهش فشار خون، هضم راحت، کنترل دیابت و… برخوردار است. کشت این برنج در استان‌های جنوبی کشور صورت می‌گیرد. در چند سال اخیر نیز شاهد استقبال بالایی از این محصول در بازار بوده‌ایم.

برنج لنجان

این برنج با توجه به اینکه کشت آن در شهرستان لجان در استان اصفهان صورت گرفته به این نام معروف است.

برنج قهوه‌ ای

برنج قهوه‌ای درست مانند برنج سفید بوده، اما با توجه به اینکه تنها یک لایه از شلتوک آن برداشته شده، دارای رنگی قهوه‌ای است. این برنج سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف بوده که با مصرف آن می‌توانید از خواص بی‌شماری که دارد، بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع برنج ایرانی پرداختیم و ارقام مختلف آن را بررسی کردیم. شناخت گونه‌های مختلف برنج ایرانی به خریداران کمک می‌کند تا انتخابی آگاهانه و دقیق‌تر در زمینه خرید برنج به خصوص سفارش برنج عمده داشته باشند.