کشاورزی

بهترین برنج های ایرانی کدامند؟

بهترین-برنج-های-ایرانی-کدامند؟

برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی مورد استفاده ایرانی هاست که بهترین و مرغوب ترین نوع آن معمولا در شهرهای شمالی کشورمان کشت می شود. بنابراین اگر بخواهیم بهترین خواستگاه برنج ایران را به شما معرفی کنیم، گیلان و مازندران حرف اول را در کیفیت، عطر و طعم برنج می زنند. با این وجود چنانچه شما هم قصد خرید برنج دارید در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بهترین انواع برنج را به شما معرفی کنیم.پس شما هم اگر می‌خواهید بهترین برنج ایرانی را بشناسید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با مرغوب ترین انواع برنج

انواع مختلف برنج ایرانی در بازار با نام های متفاوتی شناخته می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. در همین زمینه از مرغوب ترین و پرفروش ترین انواع برنج ایرانی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. برنج طارم

بدون شک برنج طارم را می توان به عنوان یکی از معروف ترین انواع برنج ایرانی و عطری به شمار آورد که کیفیت فوق العاده آن باعث شده تا همیشه در بازار محبوب باشد. برنج طارم با رنگ سفید و متمایل به کرمی و همچنین ظاهر کشیده اش شناخته می شود و با عطر و طعم زبان زدش ماندگاری بالایی دارد. جالب است بدانید که خود برنج طارم به انواع مختلفی دسته بندی می شود که آن ها را در بازار با عنوان برنج طارم هاشمی، طارم عطری، طارم فریدونکنار، طارم سنگی و.. می شناسند.

. برنج هاشمی

اگر شما هم به دنبال خرید برنج عطری هستید، برنج هاشمی یکی از انتخاب های برتر در بازار است که بیشتر در استان گیلان کشت می شود. این نوع برنج در مقایسه با سایر برنج های ایرانی ظاهر کشیده تری دارد و به خاطر پخت خوبش معروف است. همچنین شما می توانید از این مدل به عنوان یک برنج مجلسی نیز استفاده کرده و  از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید. برنج هاشمی در حالت معمولی و خام حدود ۷ تا ۸ میلیمتر طول دارد و اصالتا به برنج بینام مربوط می شود.

. برنج طارم هاشمی

زمانیکه صحبت از برنج طارم هاشمی می شود، بسیاری از افراد فکر می کنند این نوع برنج حاصل مخلوط شدن دانه های برنج طارم و هاشمی بایکدیگر است، اما باید بدانید که این موضوع درست نیست و بذر این دو نوع برنج در مرحله کاشت بایکدیگر ترکیب شده و به مراحل بعدی آن مربوط نمی شود. به طور کلی برنج طارم هاشمی از مرغوب ترین محصولات بازار است که در برابر کم آبی و آب رفت مقاومت بالایی دارد.

خرید اینترنتی برنج طارم هاشمی

. برنج ندا

برنج ندا از دسته برنج های ایرانی و اصلاح شده ای به شمار می رود که در برابر کم آبی، حشرات و آفات مقاوم است. این برنج ترکیبی از انواع برنج حسن سرایی، برنج اصلاح شده آمل و طارم سنگی می باشد که در مقایسه با سایر انواع برنج اصلاح شده قیمت کمتری دارد. جالب است بدانید که برنج ندا از نظر ظاهری شباهت زیادی به برنج طارم دارد، بنابراین اگر شما به خوبی با انواع برنج آشنا نباشید ممکن است این دو را بایکدیگر اشتباه بگیرید.

. برنج عنبر بو

برنج عنبر بو از پر فروش ترین محصولات در بازارهای تهران و سایر شهرها می باشد که برخلاف تصور عموم مردم در شمال کشور کشت نمی شود. این برنج از نظر عطر و طعم و همچنین قیمت مشابه برنج های مرغوب دیگری از جمله طارم و هاشمی می باشد. همچنین باید بگوییم هر چند که این برنج شاید از نظر ظاهری چندان برای استفاده مجلسی مناسب نباشد، اما بدون شک کیفیت بالای آن باعث شده تا برای مصرف خانگی گزینه خوبی باشد.

راهنمای تشخیص برنج ایرانی مرغوب

هنگام خرید برنج نکات و ویژگی های خاصی مطرح است که توجه به آن ها کمک می کند تا شما بتوانید بهترین و باکیفیت ترین محصول ممکن را انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است که به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

. برنج باید به اندازه لازم سفت و خشک باشد.

. بسته بندی محصول باید عاری از حشره باشد.

. توجه کنید که برنج آفت زده یا کپک زده نباشد.

. برنج مرغوب کاملا یکرنگ و خالص است.

. هنگام خرید برنج توجه کنید که محصول باید شفاف و بلوری باشد.

. حتما پیش از خرید، عطر و بوی برنج را امتحان کنید.

راه های تشخیص برنج تقلبی از از انواع اصل

برای آنکه بتوانید برنج اصل را از محصول فیک و تقلبی تشخیص دهید، از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

. مقداری از برنج را در ظرف آب بریزید، اگر برنج اصل باشد در ظرف ته نشین شده و اگر تقلبی باشد روی آب باقی خواهند ماند.

. مقداری از برنج مورد نظرتان را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید. سپس ظرف را برای مدتی در معرض آفتاب نگه دارید و اگر شاهد کپک زدن برنج بودید بدانید که محصول اصل است، زیرا برنج های تقلبی در برابر خورشید مقاوم بوده و کپک نمی زنند.

. برنج را در هاون بکوبید، در صورت پودر شدن کامل، برنج اصل و در صورت باقی ماندن ذرات درشت، برنج تقلبی خواهد بود.

. برنج های تقلبی در برابر رطوبت مقاوم اند و اگر در کیسه مرطوب نگهداری شوند کپک نخواهند زد، در مقابل انواع اصل در برابر رطوبت حساس بوده و دچار کپک زدگی می شوند.

بهترین برنج ایرانی

خب حالا اگر بخواهیم جمع بندی بکنیم که بهترین برنج ایرانی کدام برنج است باید به شما بگوییم که در سال های اخیر برنج طارم هاشمی همیشه جزو انتخاب های اول مردم بوده است و قطعا این برنج عنوان بهترین برنج ایرانی را از آن خود می‌کند. در بین مابقی برنج ها هم برنج عنبربو یک برنج به نسبت نوظهور است که هم از نظر قیمت و هم کیفیت در نقطه‌ی مناسبی قرار دارد. پس اگر به دنبال خرید برنج باکیفیت و عالی هستید ولی نمی‌خواهید مبلغ زیادی را هزینه کنید، برنج عنبربو بهترین برنج ایرانی برای شما خواهد بود.

در آخر

همانطور که خودتان هم متوجه شده اید، خرید برنج ایرانی با توجه به تنوع بالای این محصولات در بازار کاری تقریبا حساس به شمار می رود که بیش از هر چیز دیگری به ذائقه و بودجه شما بستگی دارد. به طور کلی غالب برنج های ایرانی آوازه خوبی دارند و همواره به خاطر عطر و طعم فوق العاده شان شناخته می شوند، بنابراین شما هر نوعی که انتخاب کنید هم، در صورت اصل بودن برای تان خوشایند و راضی کننده خواهد بود. در نهایت امیدواریم که تمامی نکات گفته شده در این مطلب شما را برای خرید برنج ایرانی مرغوب و باکیفیت راهنمایی کرده باشد.

منبع: فروشگاه برنج جوانه صدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *